30. september 2012

Sund og lækker morgenmad

 
I morges stod jeg lidt tidligere op end normalt og havde lyst til at have noget lidt anderledes morgenmad. Jeg besluttede at lave nogle lidt sundere pandekager og i stedet for at putte syltetøj eller sukker ovenpå, lavede jeg lidt æblemos og tøede nogle frosne blåbær op.
Det endte med at blive en stor succes, så jeg tænkte, at jeg ville dele opskriften med jer :)
 
Her er hvad du skal bruge (opskriften er til ca. 4 personer):
 
Æblemos:
Ca. 3 æbler
En halv stang vanilje
Ca. 2 spsk. vand
 
Skræl æblerne og skær dem i tynde både. Kom dem i en lille gryde og tilsæt ca. 2 spsk. vand. Skær den halve vaniljestang over på langs og kom dem i gryden. Sæt det over og koge let, indtil æblerne er bløde. Skrab resten af vaniljekornene ud og rør lidt rundt. Lad det køle af og lav imens pandekagerne.
 
Pandekager:
3 dl. grahamsmel
1,5 dl. hvedemel
0,5 dl. havregryn
Ca. 2 spsk. hørfrø
2 æg
5 dl. mælk
Lidt sukker
Lidt salt
Smør til stegning
 
Bland alle ingredienserne godt sammen og lad det hvile i 30 minutter. Steg små pandekager i lidt smør på en lille pande. Spis pandekagerne med lidt æblemos og evt. nogle friske eller optøede blåbær.
Håber i alle nyder søndagen :)

 




 

1 kommentar: