12. november 2012

Super gode pølsehorn


På det seneste har jeg lavet disse pølsehorn nogle gange. De smager virkelig godt og bliver helt luftige og lækre! Udover det er de virkelig nemme at lave (de skal dog hæve lidt) og man skal ikke bruge særlig mange ingredienser. Se herunder hvordan man laver dem (giver ca. 16 pølsehorn):

2 dl. lunkent vand
50 g. gær
1 dl. olie
1 tsk. salt
1 tsk. sukker
Ca. 400 g. hvedemel
1 æg til pensling
Pølser eller fyld efter eget valg

Opløs gæres i vandet og bland olie, salt og sukker i. Kom så melet i og ælt dejen til den er mættet af mel (kom evt. mere mel i). Lad dejen hæve ca. 15 min. Nu formes pølsehornene (jeg kom ost i nogle af dem, da min søster er vegetar, men man kan jo egentlig putte i, hvad man man har lyst til) og de hæver ca. 15 min. igen på en bageplade. Derefter pensles pølsehornene med æg og sættes i ovnen ved 200 grader i ca. 15 min.

Jeg håber i vil prøve at lave pølsehornene selv, for herhjemme bliver de i hvert fald spist på rekorttid :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar