25. september 2013

Ny favorit: La Roche-Posay Effaclar Duo



Jeg har på det seneste haft rimelig uren hud, hvilket aldrig er noget, jeg har haft problemer med. Jeg har fået mange urenheder på kinderne og kæben, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad årsagen er. Derfor er jeg begyndt at bruge mere tid på min hudpleje, da f.eks. min kost ikke burde være årsagen til problemet. Jeg købte for nogle uger siden La Roche-Posays Effaclar Duo, fordi jeg har hørt, at den skulle være rigtig god og effektiv mod urenheder.

Effaclar Duo er en serum/let creme, som åbner og fjernet skidtet i porerne, hvilket mindsker mængden af urenheder, og derudover mikroeksfolierer den huden, hvilket fjerner de døde hudceller og giver en blødere og mere ensartet hud. Lige da jeg startede med at bruge cremen fik jeg faktisk en smule flere urenheder, men det tror jeg er helt normalt, da den jo åbner op for porerne og trækker urenhederne ud. Efter et par ugers brug kan jeg dog tydeligt se forbedring i min hud. Jeg har stadig nogle urenheder og lidt ar fra gamle urenheder, men overordnet synes jeg, det er blevet meget bedre! Især huden på min pande, næse og under øjnene er blevet meget glattere og mere ensartet. Jeg vil i hvert fald blive ved med at bruge den, også nu hvor det er blevet en behagelig del af min hudplejerutine!

Cremen er meget let, trænger nemt ind i huden, giver fugt og dufter rigtig godt og neutralt. Man kan vist både bruge den uden eller med ansigtscreme over, jeg bruger dog altid en ansigtscreme over, da jeg har tør hud. Egentligt er cremen fra La Roche-Posay lavet til fedtet hud, men på det område synes jeg, den fungerer fint til min hud også (specielt når jeg lige bruger lidt ansigtscreme ovenpå). Jeg vil i hvert fald anbefale jer at prøve den, hvis i også døjer med irriterende urenheder. Den er en smule dyr (150 kr. for 40 ml.), men den er rimelig drøj i brug, og jeg synes virkelig, at den er det værd! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar