23. oktober 2011

Min top 10 læbepomader


Hver vinter bruger jeg tit læbepomade, så mine læber ikke sprækker og bliver grimme. Efterhånden har jeg fået samlet et par stykker sammen og nu når vi er på vej ind i de koldere måneder, tænkte jeg, at jeg ville vise jer min top 10 læbepomader. Jeg starter fra 10 og går nedad :)
(Priserne er forskellige fra hvor man køber dem)


Nr. 10: Matas, Læbe Balsam (ca. 27 kr.)
Denne læbebalsam fra Matas gør det den skal, nemlig at blødgøre læberne. Den dufter ikke af noget og kan godt gøre læberne lidt hvide.


Nr. 9: The Body Shop, Vitamin E lip care SPF 15 (50 kr.)
Denne læbepomade har både vitamin E og solfaktor 15. Så får man også beskyttelse i solskinsvejr. Meget almindelig og dufter kun meget svagt.


Nr. 8: Burt's Bees, Beeswax lip balm (købt i USA).
En fin lille dåse med mintduftende lip balm. Man kan mærke når man har den på, da mintduften er lidt stærk på læberne, hvilket jeg godt kan lide. Jeg ved ikke om den kan købes i DK.


Nr. 7: Kløver, vaseline (ca. 24 kr.)
Den originale vaseline kan udover at blødgøre læberne og bruges til hænder, negle og jeg har også set den blive brugt til make-up. Dufter ikke og giver læberne en flot glans.


Nr. 6: The Body Shop, Shea lip butter (60 kr.)
The Body Shop laver disse "lip butters" med mange forskellige dufte. Denne er min ynglings. Dufter mega godt og plejer samtidigt læberne.


Nr. 5: Elizabeth Arden, Eight Hour Cream Lip Protectant Stick SPF 15 (ca. 92 kr.)
Denne Eight Hour Cream læbepomade, som jeg næsten har brugt op, er jo også en klassiker. Den dufter godt og har solfaktor 15. Fås også til f.eks. hænderne.


Nr. 4: Smith's Rosebud Salve (ca. 100 kr.)
Endnu en klassiker, som man ser rigtig mange steder for tiden. Den farver næsten ikke, selvom den ser meget rød ud på billedet. Har en rigtig god konsistens, men man skal lige vænne sig til den specielle duft.


Nr. 3: Happy Heart, Lip Therapy (ca. 80 kr.)
Denne læbepomade kommer i en fin lille glasæske. Fås i to farver. Dufter rigtig godt og smelter nærmest på læberne, så de skinner rigtig flot!


Nr. 2: EOS læbepomader (ca. 80 kr)
Disse læbepomader kommer i mange forskellige farver og dufte og har et sjovt anderledes design. Jeg har, som i kan se, to forskellige som jeg er rigtig glade for.


Nr. 1: Ole Henriksen, Fresh lips (ca. 100 kr)
Denne læbepomade har jeg faktisk ikke engang selv. Lidt snyd måske, men min mormor har den og jeg er vild med den! Den dufter så godt, er nem at have med og har solfaktor 15. Den tror jeg snart, jeg skal have købt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar