3. marts 2013

DIY - fin skjortekrave, som ikke kryber op

Jeg har i lang tid haft en gammel hvid skjorte liggende, som desværre var alt for stor til mig. Den anden dag fik jeg så den idé, at jeg kunne klippe kraven af og bruge den under trøjer osv. For et stykke tid siden så jeg en krave hos COS, hvor der var et stykke stof rundt om kraven, som holdte kraven på plads under trøjen med nogle elastikker (lidt svært at forklare, men jeg er sikker på i forstår hvad jeg mener, når i ser det færdige resultat) og jeg besluttede at prøve at lave min egen lille krave :)
Herunder kan i se de ting i skal bruge:
  • en skjorte (i bestemmer selv farve/mønster, og i kan sagtens bruge en der er for stor. Man kan få mange rigtig billige skjorter i genbrugen, hvis i ikke lige har en derhjemme :))
  • en symaskine (man kan også sy i hånden, det tager bare lidt tid..)
  • bukseelastik
  • nåle
  • en saks
  • evt. nitter, perler eller andet til at dekorere kraven med
 
Step 1:
Markér på skjorten, hvor du vil klippe. Jeg klippede ca. 9 cm. ud fra hver side af kraven og ned til lidt over taljen. Husk at der skal være ca. 1 cm. til at sy kanterne ind med.
 
Step 2:
Klip kraven ud.

Step 3:
Buk kanterne pænt ind, sæt nåle i og sy rundt i kanterne.
Derefter prøvede jeg kraven på, målte hvor lange elastikkerne skulle være for at forbinde siderne af stoffet under mine arme og syede dem på kanten (se billedet herunder).




Her kan i se det færdige resultat.. Jeg håber i forstod hvordan jeg gjorde, for det er lidt svært at forklare - ellers spørger i bare i kommentarerne ;) Jeg valgte at sætte nogle nitter på flipperne, men man kan jo gøre præcis som man vil! Jeg håber denne lille guide kan hjælpe jer :)
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar