6. februar 2013

Ansigtsmaske af manuka honning og avokado



Jeg har læst rigtig meget gode ting om manuka honning på diverse blogs, og da min mor helt tilfældigt havde købt et glas af det forledes dag, blev jeg nød til straks at prøve at lave en ansigtsmaske med det. Manuka honning indeholder stoffet MGO, hvilket skulle være meget antibakterielt. Derfor er det godt at bruge i te, hvis man er ved at blive forkølet, og derudover skulle det virke helende på sår, rifter og faktisk også bumser. Jeg lavede en ansigtsmaske af en tsk. manuka honning og ca. en spsk. avokado, som jeg mosede, fordelte i ansigte og lod sidde omkring et kvarter. Bortset fra et meget shrek-lignende grønt ansigt, resulterede ansigtsmasken i en virkelig blød og ensartet hud. Helt klart noget der skal gentages ;)
I kan finde manuka honning i helsekostforretninger, hvis det skulle have interesse :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar