23. juli 2013

Et par dage i Århus

Som jeg nævnte i mit sidste indlæg, har jeg været et tre dage i Århus med min søster og bedsteforældre. Herunder kan i se nogle af de mange billeder, jeg fik taget på turen. Jeg havde aldrig været i Århus før og var positivt overrasket! Byen virker som en lille udgave af København - super smuk, hyggelig og fyldt med en masse flotte seværdigheder :)




Som i måske kan gætte ud fra billederne ovenover var Aros noget af det første vi så. Aros er et virkelig flot kunstmuseum med imponerende udstillinger, som f.eks. Ron Muecks "Boy" og regnbue-panoramaet på toppen af museet lavet af Olafur Eliasson. Virkelig et besøg værd! :)


Et andet sted, vi var sikre på at ville besøge, er Den Gamle By. Jeg har været der, da jeg var helt lille, og det var rigtig hyggeligt at gå rundt i de små gader igen. Vi var forbi den lille bager og købe de verdenskendte (eller det burde de i hvert fald være) hindbærsnitter ;) Uhm, SÅ gode!!


En af dagene tog vi hen til dyrehaven ved Marselisborg for at gå en tur og kigge på de fine dådyr og sikahjorte. Det var virkelig sjovt at kunne komme helt tæt på dyrene og fodre dem! 


Den sidste dag gik vi rundt i selve Århus og kiggede i de små gader og var bl.a. inde i domkirken. Udvalget af butikker er meget lig det i København, men det var alligevel rigtig hyggeligt at se en anden by og at komme lidt væk fra det sædvanlige :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar