28. august 2013

Mine MAC øjenskygger


Jeg har længe tænkt, at jeg vil lave et samlet indlæg, hvor jeg viser jer alle mine Mac øjenskygger, så her kommer det endeligt ;) Jeg har en lille samling, dog passer den fint til mit behov, og jeg har kun farver, jeg virkelig bruger! Det er for det meste kun neutrale farver, jeg har, men der er et par stykker, som er lidt mere "vilde" ;) Se med herunder, hvis i vil høre mere om mine forskellige MAC øjenskygger..

Blanc Type - Mulch - Woodwinked

Blanc Type er en af de eneste matte hvide øjenskygger, jeg ejer. Den er ikke alt for kridhvid, så den er fin at bruge som en naturlig highlighter under øjenbrynene. Mulch og Woodwinked er begge lækre cremede øjenskygger med glimmer. De er nemme at bruge, da de sagtens kan bruges alene og er meget neutrale.

Naked Lunch - Sable - Mystery

Naked Lunch er en perfekt øjenskygge til hverdag, da den giver en smule farve og lidt fint glimmer til øjenlåget. Sable er en lidt anderledes brunlig farve med glimmer, da der også er meget rosa i den.. Farven minder mig om en lidt mørk rosa guld. Så er der Mystery, som er en god all-round matte kold mørkebrun, jeg bruger som eyeliner tæt ved vippekanten eller for at markere globelinjen.

Shale - Satin Taupe - Sketch

Jeg elsker lilla øjenskygger, da de fremhæver mine grønne øjne fint, og disse tre har alle lilla toner i sig. Shale er en lys lilla, med en smule glimmer i, men jeg synes ikke rigtig, man ser det så godt på huden. Satin Taupe er nok min ynglings af alle øjenskyggerne - en lilla grålig brun med fint glimmer, som er nem at bruge og ser godt ud på de fleste! Til sidst har vi Sketch.. Den er næsten helt matte, men er desværre ikke helt så pigmenteret som mine andre øjenskygger.

Cranberry - Sumptuous Olive

Disse to farver er lidt mere anderledes og ikke helt så neutrale :) Cranberry har en superfin rødlig lilla farve, som faktisk er nemmere at bære end den ser ud. Min sidste MAC øjenskygge er Sumptuous Olive, der er en en flot grøn med glimmer, og når man blender den ud, får den også et brunligt skær :)

Generelt er MAC's øjenskygger af rigtig god kvalitet og holder i lang tid, men jeg synes, det er vigtig at undersøge de forskellige farver lidt, hvis man overvejer at købe nogle, da de koster omkring 100 kr. stykket. Hvis man vælger nogle gode farver som f.eks. kan bruges på mange måder, så synes jeg dog sagtens det kan betale sig! :)


1 kommentar: